Carina van Reeven

Sinds 2002 help ik CFO’s om aanzienlijke  resultaten te boeken met hun financieel shared service center (FSSC).

In die tijd heb ik gemerkt dat veel CFO’s stoppen na het centraliseren van een aantal financiële administraties. Maar dat is niet de meest succesvolle aanpak! 

Als je na het centraliseren op dezelfde manier blijft werken levert dat niet meer dan 20% kostenreductie op en zijn je interne klanten nog niet tevreden. Je moet op een andere manier gaan werken om de 75% kostenreductie te bereiken en nieuwe interne klanten aan te trekken. 

Ik specialiseer me al 20 jaar in het efficiënt en klantgericht maken van FSSCs en pas deze kennis dagelijks in de praktijk toe. De kleinste details maken het verschil tussen een stagnerend en een succesvol FSSC. Mijn klanten leren hoe ze met hun FSSC wèl aanzienlijke resultaten bereiken en succesvol zijn. Jouw team kan dit ook leren!

Mijn klanten zijn onder andere Peterson Control Union, Stedin, Deptagency, Scandinavian Tobacco Group, Dura Vermeer, Alpheios, Hago, Assist, Vebego, BAM, Brocacef, Mediq, AkzoNobel, Thales, EVO, HTM, Connexxion en Transdev.

Carina van Reeven

Ik ben auteur van het boek ‘Het succes van shared service? Jij!’ en eigenaar van het SEED model voor Shared service centers.

Over mijn resultaten en aanpak zijn artikelen gepubliceerd op LinkedIn, CFO.nl, FM.nl en het Controllers magazine. Ook ben ik een zeer gewaardeerd spreker over dit onderwerp.

In mijn vrije tijd zing ik graag met mijn popkoor.

Wil je ontdekken wat jouw FSSC kan opleveren? Download dan via de button gratis de handleiding ‘Optimaliseer het FSSC in 3 stappen’.

 

Carina van Reeven