Hoe bouw je een Shared Service Center waar medewerkers graag werken?

80% van de CFOs weet dat ze een andere kwaliteit medewerkers in hun SSC nodig hebben en heeft moeite om deze medewerkers te vinden en te houden.
Geschreven door: Carina van Reeven

Deel:

Hoe bouw je een Shared Service Center waar medewerkers graag werken?

Shared Service Center medewerker
80% van de CFOs weet dat ze een andere kwaliteit medewerkers in hun SSC nodig hebben en heeft moeite om deze medewerkers te vinden en te houden.
Geschreven door: Carina van Reeven

Deel:

Wat je kunt vinden in dit bericht

Hoe vind en houd ik de goede medewerkers in het SSC?

Bart, financieel directeur van een Nederlands familiebedrijf, vroeg me vanochtend: “Carina, hoe maak ik ons SSC interessant voor medewerkers? Het kost ons veel moeite om ze te werven en binnen 2 jaar zijn ze uitgekeken en vertrekken ze al weer. Vorig jaar zijn 2 jonge HBO’ers weggegaan. Zo wordt ons financieel SSC nooit een succes!”

80% van de CFOs heeft moeite medewerkers te vinden en te houden

Bart is niet de enige financieel directeur met deze uitdaging. 80% van de financieel directeuren weten dat ze een andere kwaliteit medewerkers in hun SSC nodig hebben en hebben moeite om deze medewerkers te vinden en te houden.

Zo kan het ook

Dit kan ook anders.

Vorige maand ontving ik van Maarten, directeur van een multifunctioneel SSC, het bericht: “Hallo Carina, Ons SSC is met jouw aanpak inmiddels een gave tent waar mensen graag voor werken. Graag wil ik me dan ook oriënteren op de volgende stap van ons SSC.”

Hoe krijg jij dit ook voor elkaar? Een effectieve veranderaanpak, zoals bij Maarten, is nodig. Hiermee implementeer je een SSC waar medewerkers zich ontwikkelen en graag bij werken.

Optimaliseer het FSSC in 3 stappen

Mijn aanpak bestaat uit 7 elementen die we samen op jouw situatie afstemmen.

Mijn boek ‘Het succes van shared service? Jij!‘ beschrijft hoe je medewerkers in deze grote verandering meeneemt. 

Ik heb inmiddels CFOs van ondernemingen zoals Peterson Control Union group, Dura Vermeer, Hago, Vebego, BAM en Connexxion geholpen aan een toonaangevend SSC. Zonder gedwongen ontslagen of gedoe met een OR.

Over hun projecten zijn publicaties verschenen in CFO.nl, het controllers magazine en FM.nl.

Wil je hier mee over weten, download de strategie. 

Carina van Reeven shared service center specialist

Your Shared Service Center first time right?

Hire a guide!

Carina van Reeven

Wil je meteen aan de slag, neem contact op!

De strategie van CFO's met een toonaangevend SSC

Verander je Shared Service Center in een toonaangevend SSC

In deze strategie ontdek je: